Centar za socijalnu inkluziju Šibenik iz Hrvatske i Novosadski Edukativni Centar iz Srbije ponosno objavljuju početak realizacije Erasmus+ projekta u okviru programa KA210-YOU – Mala partnerstva u oblasti mladih „Enhancing Career Prospects for Vulnerable Youth“.
Ovaj projekat, predstavlja značajan korak ka digitalnoj transformaciji rada sa marginalizovanim mladima kroz inovativne pristupe koji kombinuju mentalno zdravlje i razvoj karijernih veština.
Vizija i ciljevi projekta
Projektni tim prepoznao je ključni izazov sa kojim se suočavaju organizacije koje rade sa mladima – potrebu za integrisanim pristupom koji povezuje psihološku podršku sa praktičnim karijernim usmeravanjem kroz digitalne alate. Glavni cilj projekta je razvoj organizacionih kapaciteta za pružanje integrisanih usluga podrške mentalnom zdravlju i karijernom razvoju kroz dostupne digitalne resurse koji se fokusiraju na prevazilaženje psiholoških barijera za zapošljavanje ranjive omladine.
Kroz sistemski pristup, projekat teži uspostavljanju održivih okvira za obuku koji povezuju mentalno blagostanje sa digitalnim veštinama zaposljivosti, kao i formiranju mreža saradnje fokusiranih na prakse digitalnog rada sa mladima. Poseban naglasak stavljen je na kreiranje inkluzivnih digitalnih okruženja koja poštuju individualne potrebe i mogućnosti svake mlade osobe.
Projektne aktivnosti i inovativni pristup
Projektna implementacija obuhvata pet strateški osmišljenih aktivnosti koje se dopunjuju i stvaraju sinergiju u postizanju postavljenih ciljeva. Osnova projekta je uspostavljanje projektnog tima koji će koordinirati sve aktivnosti i obezbediti efikasnu prekograničnu saradnju kroz redovne virtuelne i lične sastanke.
Centralna komponenta projekta je razvoj DigiLearn e-platforme koja integriše resurse za mentalno zdravlje sa alatima za karijerno usmeravanje. Ova digitalna platforma predstavlja pionirski pristup koji omogućava mladima da istovremeno rade na svojem psihološkom blagostanju i razvoju karijernih kompetencija. Platforma će sadržavati pet integrisanih modula koji pokrivaju sve aspekte od osnovne digitalne pismenosti do specifičnih veština potrebnih za zapošljavanje.
Paralelno sa razvojem platforme, implementiraće se Program digitalnog osnaživanja za osoblje. Ovaj program omogućiće omladinskim radnicima, zaposlenima kao i volonterima da steknu napredne digitalne kompetencije kroz pretestove i posttestove, osiguravajući merljive rezultate obuke.
Posebno inovativna komponenta projekta je kreiranje društvene igre „Vodeće zvezde“ za istraživanje karijere, koju će zajednički osmisliti obučeno osoblje i volonteri. Ova igra integriše svesnost o mentalnom zdravlju sa istraživanjem karijere na kreativan i pristupačan način, predstavljajući jedinstven alat koji može koristiti širok spektar organizacija koje rade sa mladima.
Očekivani rezultati i dugoročni uticaj
Projektni rezultati su jasno definisani i merljivi, što omogućava transparentno praćenje napretka i uticaja. Kroz direktnu obuku, 16 omladinskih radnika, zaposlenih i volontera, demonstriraće poboljšane digitalne kompetencije. Uspostavljen će biti Digitalni centar za učenje sa pet integrisanih modula koji povezuju mentalno zdravlje i veštine zaposljivosti.
Razvoj sveobuhvatnog kurikuluma koji povezuje psihološku otpornost sa spremnošću za zapošljavanje predstavlja dugotrajnu vrednost projekta. Ovaj kurikulum će služiti kao model za buduće inicijative u ovoj oblasti. Igra za istraživanje karijere biće adoptirana od strane najmanje četiri dodatne organizacije za mlade, što demonstrira potencijal za širenje uticaja projekta.
Kroz završne događaje u oba partnera država, više od 70 ključnih aktera biće uključeno u deljenje metodologija i rezultata. Međutim, najveći uticaj projekta odslikaće se kroz činjenicu da će više od 200 marginalizovanih mladih osoba direktno imati korist od implementacije razvijenih metodologija i alata.